Tuesday, June 29, 2010

Kenduri Simple

Haluu , walaupun benda da lama sangat lepas , aku tetap nak tulis kat sini . Tah kenapa sejak - sejak nie kemalasan sangatnak update blog yang da berhabuk nie . sian die . Macam takde tuan jer . So , here i come untuk bersih kan kalian . hahaha .

Akhir bulan lima dulu , aku n family balik Kedah . Saje ayah aku rinduan ngn mak ayah die . Die planning nak balik seminggu jer . Normal lah lik Kedah seminggu . Tah laa , tetiba balik kali nie ayah buat kenduri doa selamat . Macam tak sangke jer kan . Buat kecik - kecik jer . Tapi siyes lah seronok tgk owang kampung datang tolong - tolong . Huru - hara satu uma 2 . Kenangan yang takleh d lupa kan lah aku rasa .


Ramai lah jiran - jiran datang uma nak menolong . Dowang ada lah yang kenal aku tapi aku siyes mmg tak kenal tah sape dowang 2 . Just senyum saje . Bse lah bila ayah buat kenduri yang kenal ayah mesti tanye , anak bape orang , yang mana satu ? Dua jer ker anak ? Macam - macam soklan lah yang timbul . aiyakk . hehehe .

Sampai sekarang aku windu sangat nak rasa masa kenduri 2 . Dapat makan sedap - sedap . Ulam n sambal belacan benda wajib okay ! Kunun lah masa pagi - pagi kenduri 2 nak pakai baju kurung . siap bangun awal n gosok siap - siap . Semangat kan ? hehehe . Sekali pakai baju biasa jer aku . Tak sempat nak tuka baju . Kene tolong - tolong sikit kan . Paz 2 biasa lah kat Kedah 2 kan panas die semacam sikit . Makan lah ngn kazen - kazen aku nie . Besh !!!


Setel jer kenduri , banyak makanan lebey . Kitowang satu family bantai lah makan ramai - ramai . Seronok lik Kedah , sedare ramai n Budak kecik pun bercambah . hehehe . Windu saat - saat cam nie .


-syara-

2 comments:

NAZ said...

kampung meriah buat apa pun kan :)

Syarafina Hamidun said...

betol . besh kalo stay jer kat kampung . hati pun bolehh tenang