Saturday, March 16, 2013

Preview : Baju Pertunangan

Salam my readers,



Sambil-sambil tengah menikmati kek coklat yang awesome, dengan jayanya hati ini nak story macam-macam dalam blog hapuk ini. Jemput baca


Tetiba nak kongsi perihal baju masa bertunang dulu. Sebabnya ramai sangat yang bertanya. Okay dah tiba masa untuk share sebab lately ini rajin melampau nak update blog. Rajin ker? hikhikhik :p









Design baju ini semua hasil perbincangan dengan Adam. Dia banyak tolong aku bagi suggestion design mana yang sesuai untuk bertunang, itu ini gambar dia bagi contoh. Rasa terhutang budi dengan dia sebab masa ini lah first time bincang dengan designer. Excited sangat! :)




Mula-mula aku nak baju sebijik macam Scha Alyahya nikah tu cuma kain lain sikit sekali Adam bagitahu kain macam tu tak jumpa so kitorang planning buat design yang simple tapi nice. Ini lah hasilnya dan aku sangat berpuas hati. 









Beading apa semua memang totally idea Adam, aku just bagitahu warna baju Dusty Pink and Cream. Kemas die jahit dari jahitan baju dan beading, I love it!! Anyway aku jenis tak cerewet sangat janji cantik di mata sudah.



Ehhhhh, lupa nak bagitahu shawl yang aku pakai itu pon aku request dia buat sekali sebab malas nak cari tudung dekat luar. kang warna tak sama pula kan. nasib baik dia okay. Anyway, shawl yang aku pakai itu halfmoon. yeayyy!




Cuba teka total baju dan shawl semua berapa? Cepat teka kalau korang pandai! hahaha



Jawapannya, RM 410 jer!!!!!



Bagi aku ini lah harga paling murah yang aku dapat setelah survey ke sana sini. Alhamdulilah terjumpa facebook Adam dan tengok gambar apa semua. Anyway dia OKU (deaf) tapi kalau datang direct dengan dia, kakak-kakak Adam yang akan arrange semua. Adam just design, ukur badan dan jahit baju. Jom suppoert Adam!!! Alhamdullah juga hasilnya sangat cantik dan aku berpuas hati :)


Kepada yang buntu nak buat baju untuk bertunang ker nikah or kahwin boleh buat dengan dia. Kompem puas hati.

KLIK,
Adam Muzaini Schneider



-syarafina-

1 comment:

Unknown said...

Kak ! Sgt cantik! Suke sgt. Skg ni mmg org suke dusty pink or colour pastel. Fiey bru beli kain di jakel. chiffon colour garnet pink / pastel. Dlm colour baby pink. Bln 4 ni da nak start mnjahit baju tunang sndiri. Hihi. Fiey fulltime mnjhit bju. Sis ada pape just cntct fiey ya 0136336109. Tq sis<3