Wednesday, April 14, 2010

Besh Jalan - Jalan Melaka

Cite aku nie takde la besh mana pun . Sebab tyme pegi Melaka nie dapat jalan bape tempat jer . Kire tak dapat nak jelajah sume benda yang ada kat Melaka 2 . A'Famosa jer yang aku sempat jelajah . Pape pun aku hepy pegi cni n ase cgt2 besh !!!

Mangon pagi - pagi terus siap - siap lah , semangat punye pasal kan . Tengah aku nak pakai tudung , tetibe membe aku nie , Syaza die kol cakap tak dapat juin g sana . Pehh , kuciwa nye hati aku . Kire nye aku berdua jer la ngn Aqis . Emm , nak wat cam ner nyee kan . Terima jer la . Siap n pegi amek Aqis .

Otw , memang excited jer lam ati nie . Perut lapa , benti lah kay entian Seremban . Melalak banyak2 lah jawab nye . hahaha . Sambung drive , drive n drive then sampai suda aku kat melaka . Tapi yang lawak sesat der aku kat sana . Naek nyampah jer tao . hahaa . Nasib la aku nie samar - samar ingat jalan . Suda jumpe tempat park kete , terus pegi lah lokasi yang ktowang nak terjah .

First , pegi jejak Dataran Pahlawan jap amk angin . Dalam 2 kan sejuk kat lua nie panas cgt2 . Tak tahan beb . Malas nak buang masa terus pegi A'Famosa lor . Aku ase agak batak lah lagi - lagi si Aqis 2 . Ape lagi , posing tak ingat dunia lah . Dua2 gyler lensa , memang cam nie lah . hahaha . Naek tangge die , bapak la , tggi nyee tak sanggup aku . Bila da sampai kat atas , chantek nye pemandangan Melaka .Siyes , chatek cgt2 , angin pun kuat jer kat atas 2 .

Lama gak stay kat atas nie , then ktowang turun bawah beli air mineral , Aqis da kehausan sangat da . Lepak - lepak kejap then jalan2 tatao nak g mana . Aku tgk chantek jer beca 2 , tapi nape aku taknak naek yerkk . Sanggup jalan kaki lah pulakk . Haishh . Ktowang pegi lah Menara Taming Sari tapi sunyi sepi jer tempat 2 . Aku pun konfius die bukak ker tutup . Paz 2 kitowang terus blahh jer laa .

Okay , paz 2 aku cadang nak bawak lah membe aku nie g Taman Mini Malaysia . Aku penah pegi dulu , besh cgt dalam 2 . Okay , drp Dataran Pahlawan nak carik jalan kua dr c2 , aku ase ade la lam kurang 10 kali aku round tempat yang sama . Masuk jalan nie tembus balik kat Dataran Pahlawan , masuk jalan nie kua kat Dataran Pahlawan balik . Pehh , menguji kesabaran betol lah . !0syen gakk la da la tyme 2 jalan jem nyee . STRESS !!!

Berjaya carik jalan kua , pegi lah lokasi seterus nye ngn hati yang semangat gyler . Suda sampai , tutup daaa tempat 2 . Ape nie tak beshh langsung la nak tutup - tutup . Geram sehh . Datang jauh2 , sesat jalan yang sgt lama then pegi c2 tutup . Tak bengang ker ? Hahahaha . Ape lagi amk keputusan balik kl jer la cm nie . Sume tempat nak tutup .

-syara-


No comments: