Tuesday, November 16, 2010

Salam Aidiladha

Salam readers,
Kowang sihat tak?
Anyway, esok dah nak raya dah kan. SALAM AIDILADHA. Cam ner persiapan kowang?
Saya? uhh, malam nie baru bertungkus lumus nak masak-masak.
Sebab nyee ari nie mama n ayah keje.
Besok pagi-pagi baru nak balik kampung.
Kampung saya kat Melaka. Kowang pulakk kat mana?


Nak kongsi sikitlah kan.
Sebelum nie kalo raya jer mesti saya akan balik Kedah. Wajib.
Kat Kedah kan die punye Aidiladha 2 dah macam Aidilfitri tao.
Tak caye? Tanye lah sape-sape yang duk Kedah 2. hehehe
Aidiladha kat sane siyes meriah sangat.
Masak ketupat palas, gulai daging, kuih raya.
Owang datang uma beraya.
Budak-budak beraya sebab nak duit raya pun ade.
Jangan tekejut yea, nie kenyataan.
Kalo saya raye kat sana, kompem dapat wit raye jugakk. Sukaaa.


Dan lagi satu, kalo ayah cakap raya nie nak lik Kedah.
Mesti sayan adik saya akan nak jugakk baju raye baru.
Tak tahu lah kenapa semangat raye 2 ade. hehehe
Kali nie nak balik Melaka, tak beli baju baru pun.
Pakai jer baju yang sedia ada.


Kalo kat melaka cam ner pulakk suasana nyee kan.
Saya mmg dah lama lama lama tak beraya di sana.
So, besok rasa tak saba sangat tao.
Windu jugakk nak makan ketupat nasi ngn rendang ayam.
Takpun sambal ayam, lontong.
Wah, sume 2 saya sukaaa.



p/s : raya nie my kazen Iman, Adia n Sue takde. dowang tak balik Melaka. Sedih okay. Bukan senang saya ade peluang nak raya kat Melaka nie tao. Selalu kat Kedah jer. Sedihhh laaa kowangg =((((

2 comments:

Rara Nasiha said...

raya ni tak balik kampung pun. sob2.

Syarafina Hamidun said...

alooo, takmoe sedih2 dear. cheeers~ rara, mana pegi lama tak namapak =))